وزیر ارتباطات: تلگرام به ایران تعهد داد

 

وزیر ارتباطات گفت: مدیریت نرم افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیر اخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از ایران عذرخواهی کرد.واعظی تصریح کرد:مدیریت این شبکه در ایمیلی به وزارت ارتباطات ،متعهد شده براساس قوانین ایران فعالیت داشته باشد و این استیکرهای غیر اخلاقی را از شبکه خود برای کاربران ایرانی حذف کند. به گزارش ایرنا،وی افزود: تلگرام در ابتدای فعالیت در ایران به کاربرانش اجازه داد با اختیار خودشان استیکرهایی طراحی و از آن ها استفاده کنند و برخی کاربران ایرانی نیز با استفاده از ظرفیت ، استیکرهای غیر اخلاقی را در تلگرام انتشار دادند که باعث نارضایتی نیز شده بود.پس از تذکر ما نسبت به استیکرهای غیر اخلاقی در تلگرام و پیگیری این شبکه ، وضعیت خوبی در این شبکه ایجاد و از انتشار استیکرهای غیر اخلاقی در تلگرام جلوگیری شد.

سرعت پایین اینترنت مربوط به وزارت ارتباطات نیست

به گزارش فارس، واعظی در نشست با فعالان ICT خراسان شمالی تصریح کرد:اگر می‌بینیم در شهری یا استانی سرعت اینترنت پایین است اساساً مربوط به وزارت ارتباطات نیست و هر چقدر که شرکت‌ها پهنای باند بگیرند، به همان اندازه سرعت‌ اینترنت وجود خواهد داشت.زیرساخت‌ها در کشور ضعیف بوده و متاسفانه دولت گذشته کار ICT را یک کار فانتزی می‌دانست در حالی که در دولت یازدهم ICT را عامل توسعه و توانمندساز تمام حوزه‌ها می‌دانند.وی از صدور پروانه‌های جدید برای ارتباطات ثابت از سوی وزارت ارتباطات به بخش خصوصی در هفته دولت خبر داد و گفت: این شرکت‌های خصوصی به مردم در زمینه ارتباطات ثابت سرویس‌دهی خواهند کرد و همه امکانات فنی را در این راستا آماده کرده‌ایم. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه آی سی تی ،هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه پیش بینی کردیم.تاکنون ۸۲ شرکت دانش بنیان و فعال حوزه آی سی تی از این تسهیلات به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال برخوردار شدند.وزیر ارتباطات در ادامه گفت: تا پایان سال ۲۵ هزار روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند.هم اکنون ۸ هزار روستای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت متصل است. برنامه وزارت ارتباطات برخورداری تمام روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت تا پایان کار دولت یازدهم در۲ سال آینده است.وزیر ارتباطات گله برخی مشترکان حوزه شرکت های خدمات اینترنتی بخش خصوصی درباره تمام شدن سریع حجم شان را تایید کرد و گفت: به ما نیز از سوی مشترکان در این ارتباط شکایت هایی رسیده و سازمان تنظیم مقررات مسئول رسیدگی به این شکایت ها شده است.مشترکانی که در این ارتباط شکایتی دارند می توانند در تماس با سامانه ۱۹۵ شکایت خود را از شرکت با نام و نشانی صحیح مطرح کنند و سازمان تنظیم مقررات نیز موظف به رسیدگی است.

منبع : روزنامه خراسان

تاریخ انتشار خبر : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

Facebookgoogle_plustwitter
اشتراک در خبرنامه دیجی بایت

در خبرنامه دیجی بایت عضو شوید و از تازه ترين اخبار با خبر شويد

۰۵۱-۳۸۵۲۲۷۰۰