۷ شهر در جهان که برای کاهش آلودگی حرکت خودروها را ممنوع اعلام کردند

در اوایل ماه جاری شهرهایی از نروژ تصمیم گرفتند تا قانون ممنوعیت تردد خودروها را در مرکز شهرستان های خود تا سال ۲۰۱۹ اجرایی کنند.

پایتخت نروژی، یک مسافت ۳۵ مایلی که متعلق به عبور و مرور خودروها بود را با مسیر عبور دوچرخه جایگزین کرد.

این تنها شهری نیست که در صدد انجام چنین کاری برآمده است بلکه برنامه ریزان شهری و همچنین سیاست گذاران در سراسر دنیا برآنند تا در شهرها فضای بیشتری برای عبور و مرور وسایل غیر دیزلی در نظر بگیرند.

۸ شهری که در انجام این کار پیش رو و مقدم بوده اند در زیر ذکر شده است.

۱- نروژ ممنوعیت خودرو را از سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است.

Oslo, Norway just announced a car ban by 2019.

این شهر در نظر دارد تا تردد خودروها را از سال ۲۰۱۹ به بعد ممنوع کند. علاوه بر این شهر نروژ سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی خطوط حرکت دوچرخه و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی کرده است.

پول پولادین لایت (مدیر اجرایی Transportation Alternatives) می گوید: این واقعیت که اسلو در حال حرکت سریع رو به جلو می باشد بسیار دلگرم کننده بوده و من فکر میکنم که اگر آنها در کار خود موفق شوند برای دیگران الهام بخش خواهند بود.

یک سازمان با نام City’s Citi Bikes در شهر نیویورک وجود دارد و از شهر های بدون خودرو پشتیبانی می کند.

۲- ممنوعیت برنامه ریزی شده برای مادرید که ممکن است گسترده تر هم شود.

Madrid's planned ban is even more extensive.

مادرید در نظر دارد تا ممنوعیت ورود خودروها را در ۵۰۰ جریب (واحد اندازه گیری معادل ۰٫۴۰۴۷ هکتار) از مرکز شهر را تا سال ۲۰۲۰ شروع کند. با طراحی مجدد برنامه ریزان ۲۴ خیابان بسیار شلوغ در شهرها انتخاب شده تا به جای رانندگی در آنها بتوان پیاده روی کرد.

متوس پورتو و ورونیکا مارتینز که جزء معماران و شهرسازان حامی گروه های مدافع پیاده روی هستند می گویند: در هر محله با انجام مداخلات کوچک شما می توانید کار های بزرگی را انجام دهید و اعتقاد ما بر این است که صرف نظر از اینکه آنچه طرح عمومی بیان می کند امروزه می توان بسیاری از کارها را انجام داد، البته اگر که اراده سیاسی وجود داشته باشد.

۳- مردم در Chengdu چین قادر به جابجایی از هر نقطه تا نقطه دیگر در ۱۵ دقیقه و یا کمتر هستند.

https://igcdn-photos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/e35/11809903_458484264331232_1910100237_n.jpg

معماران شیکاگو: آدریان اسمیت و گوردن گیل یک منطقه حومه شهر چین را به صورت مدرن طراحی کردند. این طراحی باعث شده است که راه رفتن راحت تر از رانندگی باشد. با این طراحی جالب می توان کمتر از ۱۵ دقیقه از هر نقطه به نقطه دیگری جابجا شد.

در حالی که ممنوعیت کامل خودرو در این شهر وجود ندارد تنها در نیمی از جاده ها در این شهرستان ۸۰ هزار نفری اجازه عبور وسایل نقلیه وجود دارد. این برنامه در اصل برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است با این حال به خاطر مسائل طبقه بندی شده کمی به تاخیر افتاده است.

۴- در کپنهاگ دوچرخه ها به حکومت خود ادامه خواهند داد.

 

Bikes continue to rule the road in Copenhagen.امروزه بیش از نیمی از جمعیت کپنهاگ برای رفتن به محل کار خود از دوچرخه استفاده می کنند.

این پایتخت دانمارکی در حال حاضر دارای بیش از ۲۰۰ مایل مسیر برای دوچرخه سواران فراهم کرده است که این یکی از پایین ترین درصد های مالکیت خودروها در اروپا به شمار می آید.

آخرین هدف این شهر ساخت یک بزرگراه برای دوچرخه ها در حومه شهر می باشد.

این شهر متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ به شهری عاری از کربن تبدیل خواهد شد.

۵- پاریس خودروهای دیزلی را ممنوع کرد و لاین های دوچرخه را دو برابر خواهد کرد.

Paris will ban diesel cars and double the number of bike lanes.

زمانی که پاریس ممنوعیت تردد خودروها با پلاک های زوج را اعلام کرد آلودگی این شهر تا ۳۰ درصد کاهش یافت. اکنون این شهر قصد دارد تا تعداد خودروها را در مرکز شهر کاهش دهد.

افرادی که در خارج از این محل زندگی میکنند در آخر هفته ها اجازه رانندگی در شهر را نخواهند داشت و امکان دارد که این قانون در آینده به تمامی روزهای هفته وسعت پیدا کند.

۶- لندن هزینه انبوهی برای شما خواهد داشت.

London will charge you for congestion.

درست همانند پاریس شهردار لندن اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰ تردد خودروهای دیزلی در این شهر ممنوع خواهد بود.

در حال حاضر در برخی از مناطق این شهر قانون ممنوعیت تردد وجود دارد و مقامات خودروهای دیزلی ای را که در ساعات شلوغی وارد شهر شوند را جریمه می کنند که به آن هزینه تراکم می گویند و مبلغ آن ۱۲٫۵۰ دلار در روز می باشد.

۷- شهر نیویورک در حال کاهش دودزاهای کوچک است.

New York City is decreasing car zones in small doses.

اگر چه که شهر نیویورک برنامه ای برای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی را ندارد با این همه مقامات این شهر در حال افزایش پیاده روها، مسیر های دوچرخه، متروها و اتوبوس ها هستند.

مسیر ها و مناطق محبوبی همچون میدان تایمز، میدان هرالد و همچنین نزدیکی های پارک میدان مدیسون مخصوص عابرین پیاده می باشد وجالب است بدانید که در سال گذشته بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ عابر پیاده از خیابان Summer در مسیر پارک مرکزی به پل بروکلین عبور کردند.

منبع: techinsider.io

تاریخ انتشار خبر : ۱۲ آبان ۱۳۹۴

Facebookgoogle_plustwitter
اشتراک در خبرنامه دیجی بایت

در خبرنامه دیجی بایت عضو شوید و از تازه ترين اخبار با خبر شويد

۰۵۱-۳۸۵۲۲۷۰۰